İşletmelerin, ürün yada hizmetini maddi kâr’a dönüştürebilmesi için yürüttüğü sürece pazarlama denir. Satış ise pazarlamanın hedef noktasıdır. Kısacası pazarlamanın amacı satış, Satışın gereksinimi pazarlamadır.
Bir örnekle pazarlama tanımına başlayalım..
Bir terlik firmasının üreteceği model için yapılacak piyasa araştırması, kullanılacak malzemenin seçimi, üretim şeklinin belirlenmesi, pazar yeri araştırması, tanıtım için kullanılacak reklam araçları ve reklam bütçesinin belirlenmesi, müşteri hizmetleri sağlanması ve benzeri işlerin hepsi bir pazarlama örneğidir. Yani işletmeye bağlı tüm departmanlar, dolaylı olarak yada doğrudan pazarlamaya hizmet eder.
Şeffaf kartvizit, Pazarlama ve Satış Teknikleri yazımızdaki tanıtım için kullanılan reklam araçları sekmentinde yer almaktadır.
Bir işletmenin temeli olan pazarlama, üretimden önce başlar ve satış sonrasında dahi devam eder. Fakat ürün yada hizmeti pazarlamanın ilk aşaması, ilk izlenimdir.
Şöyle ki;
Bir müşteri vitrini beğenmezse bakmaz,
Dükkanı beğenmezse içeriye girmez,
Pazarlamacıdan rahatsız olursa o ürünü almaz.
Yani Pazarlama ve Satış Teknikleri’nin ilk ve en önemli aşaması ilk izlenimdir!
Sizde oluşturacağınız ilk izlenimi, şeffaf kartvizit ile güçlendirin!
Üstelik hızlı teslimat ve düşük maliyet sözüyle!